Інноваційний проект «Карпатська» школа

Карпатська школа – інноваційний проект, який кафедра фізичної географії та геоекології започаткувала у 2016 році спільно з неурядовою організацією «Центр громадських ініціатив». Співорганізаторами Школи виступають Національний екологічний центр України, національні природні парки «Гуцульщина» та «Вижницький». Школу підтримують Регіональний екологічний центр (Угорщина), Інтелектуальний форум «Єдина Європа» та Міжнародний інформаційний центр «Зелене досьє».

Кожного року, на початку лютого, учасники школи збираються на один тиждень в самому серці Гуцульського краю – місті Косові Івано-Франківської області для обговорення актуальних питань захисту довкілля, розвитку міжнародної співпраці та шляхів поєднання освітніх заходів із практичною діяльністю. Учасниками школи можуть бути усі особи, зацікавлені й активні у справі збереження довкілля та його вивчення. Участь у Карпатській школі добровільна й щороку в її роботі приймають участь студенти, викладачі, науковці, представники органів влади та бізнесу, громадські активісти з різних країн Європи. Значну частину учасників Школи складають студенти, аспіранти, випускники нашої кафедри.

Основна мета Карпатської зимової школи – надати учасникам більше соціальної взаємодії та контролю над процесом навчання, поєднати освіту з практикою. Карпатська школа націлена на обговорення ролі університетів і освітніх програм у підготовці кваліфікованих кадрів для досягнення Україною Цілей сталого розвитку 2030 та надання екологічних послуг місцевим громадам у співпраці з місцевою владою та бізнесом.

На круглих столах школи учасники обговорюють теми впровадження сучасних ресурсозберігаючих технологій, шляхи розвитку вітроенергетики, охорони біорізноманіття, інтегрованого управління водними та лісовими ресурсами, поводження з побутовими відходами та інші актуальні питання. В рамках школи проводяться дослідження міжсекторальної співпраці серед учасників, можливості розширення неформальної галузевої співпраці, інші інноваційні методи розбудови комунікативних каналів між різними соціальними групами при вирішенні проблем довкілля.